A projekt

A 3.4.4-16-os pályázat keretében a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (a Szent István Egyetem és a Kaposvári Egyetem jogutód intézménye) és a Szegedi Tudomány Egyetem összefogásával megvalósuló projekt célja az agrár szakma  népszerűsítése, egy komplex kommunikációs program kidolgozásával és megvalósításával. A célok eléréséhez a legkorszerűbb módszereket, technikákat kívánja alkalmazni a minél nagyobb siker elérése érdekében, mind a társadalom, mind a résztvevő felsőoktatási intézmények szempontjából.

A program alapvető célja, hogy

  • pozitívan befolyásolja az agrárszakma terület társadalmi megítélését: agrár brand építés,
  • feltárja a hallgatói utánpótlás attitűdjeit az agráriummal kapcsolatosan (felmérés),
  • a feltárt attitűdökre speciálisan kidolgozott kommunikációs eszközökkel reagálva növeli a hallgatói jelentkezések számát (országos kommunikációs kampány)
  • célzott kommunikációt folytat a célcsoport „véleményvezéreivel” (szülők, pedagógusok)
  • orientálja a pedagógusokat az agrár szakterület propagálására (akkreditált agrár pályaorientációs képzés pedagógusoknak)
  • segíti az agrárium iránt érdeklődő jelentkezők bekerülését (0. évfolyamok kémia, biológia, matematika, fizika tantárgyakból: multimédiás interaktív tantárgyak és oktatás)
  • a beiskolázás előtt álló tanulókra kiemelt hangsúlyt fektetve közvetlen a célcsoportnak szóló rendezvényeket valósít meg, melyeken fókuszban az innováció áll (road show, ötletverseny, nyári táborok, nyíltnapok)
  • tantárgyakat dolgoz ki az agrár szakképzésben tevékenykedő pedagógusok számára